イェルプがオンライン予約サーヴィスのシートミーを1270万ドルで買収へ

Yelp To Acquire Online Reservation Service SeatMe For Up To $12.7M | TechCrunch (July 18, 2013)
イェルプはシートミーの買収に合意したと発表した。このスタートアップは、レストラン予約の分野でオープンテーブルと競合するものである。
買収の価格についてはまだ明かされず、弊紙では取材中である。更新:同社は220万ドルのキャッシュと普通株26万3000株によって買収したようである。これにより、総額約1270万ドルでの買収の計算となる。

Yelp has just announced that they’ve agreed to acquire SeatMe, the startup that set out to battle OpenTable in the restaurant reservation space.

No word yet on the acquisition price, though we’re digging. Update: Looks like they acquired them for $2.2 million in cash and 263,000 shares of common stock, pinning the acquisition price at a total up to $12.7 million.

イェルプによれば、シートミーのチームは同社の予約システムの開発に参加することになるという。予約の時間割表はレストランやナイト・クラブにとどまらず、スパ、歯医者、サロンなどにも提供されるようになる。さて、これはシートミーの既存の顧客にどんなことをもたらすのだろうか? それについては・・・言及されていない。弊紙では明確な返答をイェルプ/シートミーに問い合わせ中である。
更新:シートミーの既存の顧客に送信されたイーメールでは、どうやらサーヴィスは続行するようだ:

シートミーのサーヴィスはどう変わるのですか? 変わりません。わたしたちは、これまで同様すぐれたプロダクトとサーヴィスを提供しますので、どうぞ今後も信頼してご利用ください。

Yelp says that they’ll be bringing the SeatMe team in to help them build out their own reservation system, expanding their time-slotting offerings from just restaurants and night clubs to things like spas, dentists, and salons. As for what this all means for current SeatMe customers? That… goes unmentioned. We’re reaching out to Yelp/SeatMe for clarification there.
Update: From an email sent to SeatMe’s current customers, it sounds like the service will go on:

How does this change your SeatMe service? It doesn’t. We will continue to provide the same great product and service that we hope you’ve come to love and rely on.

(From the "TechCrunch" blog post. Thanks to Greg Kumparak.)