アマゾンがサプライズの赤字を報告

Amazon Reports Surprise Loss - Digits - WSJ (July 25, 2013, 4:55 PM Greg Bensinger)
「160億ドル近くの売上高を報告できる企業が欠損を出すとは、とてつもないことです」と言うのは、ニーダム社アナリストのケリー・ライスである。「コンテントの経費がやはり、以前よりかさんでいる区分です」
じっさい、アマゾンはテクノロジ開発およびメディア・コンテントに費やした金額が前期の5億ドル以上から、15.9億ドルへと急上昇している。同社は「プライム」会員向けプログラムのためストリーム映画やテレヴィジョン・ショーの提携関係を新規に実現しており、ネットフリックス社と競合することをねらっている。また同社は倉庫ネットワークへの経費を増加、大都市により近接して立地させている。(続きを読む

“It’s phenomenal that a company that can report nearly $16 billion in revenue can show a loss,” said Kerry Rice, a Needham & Co. analyst. “Content costs are certainly one area that they are spending more on.”

Indeed, Amazon said it boosted spending on technology development and media content by more than $500 million to $1.59 billion. The company has been striking new deals to stream movies and television shows to users of its Prime membership program as it seeks to keep pace with Netflix Inc. It has also increased spending on its network of warehouses, as it builds more centers closer to major cities.

(From the "Digits" blog post. Thanks to Greg Bensinger.)