スティーヴ・バルマーによる、マイクロソフト引退の発表にあたっての社員宛の手紙

Steve Ballmer’s Memo to Employees Announcing his Retirement from Microsoft - Arik Hesseldahl - News - AllThingsD (August 23, 2013 at 6:25 am PT)
わたしはマイクロソフトのCEOを12か月以内に、後継者が決まり次第、引退することをお知らせします。こういった種類の転換に完璧な時期というのはありません。しかし、いまは正しい時期です。わたしがかねてより考えていたのは、会社が顧客の力になれる、それもいちばん高く評価してもらえるかたちで、デヴァイスやサーヴィスを提供できる態勢が整った時期に引退しようというものでした。わが社には、新しい方向へ向け、長期的な視野で仕事のできるCEOが必要です。プレス・リリースについてはマイクロソフト・ニューズ・センターで読んでいただけます。
マイクロソフトにとっていまは、重要な転機です。新しい上級幹部の顔ぶれはこの上ないほどです。わたしたちが生み出した戦略はファースト・クラスです。わが社の新組織、それは機能的かつ技術に強く作られて、今後の事業機会や大きな目標達成にふさわしいものです。
マイクロソフトはこの上ない場所です。わたしはこの会社が大好きです。コンピューティングやPCを創り出し、人々の手に渡らせてきたわが社が大好きです。目標の大きさ、大胆さが大好きです。そこにいる人たち、才能に満ち、あらゆる可能性をたゆまず取りに行く姿勢が大好きです。世界を変え、そこに勝ち残っていこうとする数々の企業と手を組み、それを受け入れていく姿勢が大好きです。わが社の顧客の多種多様なる、個人から企業にわたる、さまざまな業態や国や、あらゆる年齢や人種の織り成す風景が大好きです。(続きを読む)

Moving forward
Aug. 23, 2013

I am writing to let you know that I will retire as CEO of Microsoft within the next 12 months, after a successor is chosen. There is never a perfect time for this type of transition, but now is the right time. My original thoughts on timing would have had my retirement happen in the middle of our transformation to a devices and services company focused on empowering customers in the activities they value most. We need a CEO who will be here longer term for this new direction. You can read the press release on Microsoft News Center.

This is a time of important transformation for Microsoft. Our new Senior Leadership team is amazing. The strategy we have generated is first class. Our new organization, which is centered on functions and engineering areas, is right for the opportunities and challenges ahead.

Microsoft is an amazing place. I love this company. I love the way we helped invent and popularize computing and the PC. I love the bigness and boldness of our bets. I love our people and their talent and our willingness to accept and embrace their range of capabilities, including their quirks. I love the way we embrace and work with other companies to change the world and succeed together. I love the breadth and diversity of our customers, from consumer to enterprise, across industries, countries, and people of all backgrounds and age groups.

(From the "AllThingsD" blog post. Thanks to Arik Hesseldahl.)