ツイッターのリスト

It’s no secret. I love Twitter.

これは秘密ではない。わたしはツイッターが大好きである。そうなったのは2007年のことで、それからわたしはよそ見をしていない。わたしの人生を変えたし、それは事実だ。
わたしは数百人もの人をフォローしている。わたしのプロフィール@bijanには、フォローしている、すべての人、すべてのブランドがみられるようになっている。
フォローしている人たちは何か月かに一度、入れ替えている。だいたいは新しい人を入れるが、ときどきは外すこともある。だからわたしのツイッターのフィードはしばしば、新しい風味が生まれる。
また、わたしはアプリを1日中開けている。あるときは思ったことを共有するため、あるときはリンクや写真を共有するため。そして大半は読むためである。
ツイッターで検索も毎日している。
だが、この記事ではちょっとべつの話をしよう。それは、わたしがフォローしている秘密のリストで、自分ではファヴツイープスと呼んでいる。スクリーンショットを載せたとおり。
時間がないとき、わたしはこのリストを見る。それはわたしが見逃したくない、50人以下に絞り込んだ人のツイートのリストである。これがすぐれているのは、リストをプライベートにしておけることで、おかげで波風を立てることもない。
もしあなたがまだつかっていないなら、ツイッター・リストをためしてはどうか。少な目のものにして、プライベートにしよう。どうぞお試しあれ。


It’s no secret. I love Twitter. I fell for it in 2007 and haven’t looked back. It changed my life and that’s a fact.

I follow hundreds of people. You can take a look at every single person and brand I follow on my profile @bijan

I modify the folks I follow every few months. Mostly I add new ones but occasionally take some names off so my twitter feed frequently gets a new flavor

And I open the app throughout the day. Sometimes to share a thought, or a link or a photograph. And mostly to read.

I search on Twitter every day as well.

But this post is about something else. It’s about a secret list I follow and I call it favtweeps as you can see in this screenshot.

When I’m pressed for time I goto this list. It’s a list of intentionally less than 50 people whose tweets I never want to miss. And the cool thing is I can mark this list as private so I don’t have any social hangups.

Give twitter lists a try if you don’t already. Create a small one and mark it as private. And see what happens.

(From the "Bijan Sabet" blog post. Thanks to Bijan Sabet.)