アメックスがモバイル統合型のリワード重視クレジット・カードをデビュー

AmEx Debuts Its Most Mobile-Integrated, Rewards-Focused Credit Card | TechCrunch
アメックスはこれまで、多種多様のカードをコンシューマに提供してきた。ブルー・カードはキャッシュバックのオプションがお気に入りの人向け、プラチナカードは旅行の多いコンシューマに特化してきた。そしてブラックカードという、高額消費の個人向けのカードもある。本日、同社は新しくリワードを強みとするクレジットカード「エヴリデイ」をデビューさせる。これはアメックスをほぼ毎日の購入に使うコンシューマを狙ったものである。
アメックス・エヴリデイ・カードがフォーカスするのは高頻度利用者、多用途利用者だが、中核をなす顧客は多忙な母親である。アメックスの合衆国コンシューマ・サーヴィシズ・プレジデント(元スカイプCEO)ヨッシ・シルヴァーマンの説明によれば、エヴリデイ・カードの典型的な利用者はクレジットあるいはデビットカードを少なくとも1日2回は利用する。アメックスによれば、母親は平均よりも18%以上利用額が多い(これは母親として、信じられる)。
テクノロジの見地から興味深いのは、アメックスのモバイル・アプリとの統合である。アプリを開くと(かつカードの詳細を登録しておくと)アプリはあなたがエヴリデイ会員であることを認識し、20回購入まであと何回との表示が出てくる。利用者はリワード・ポイントが利用可能になったときは通知を受け取ることができる。この機能はこのカードにより、本格的に展開が始まった。ポイントをその場で、携帯電話から利用することもできるし、アメックスの請求書にも適用される。
シルヴァーマンの説明によれば、このモバイル・アプリとの統合は「アメックスとカード会員との対話を一層促進し、生活の利便性を増進するものです」
カードは2014年4月2日までの申し込みにより利用可能となり、EMVチップを搭載する予定である。
アメックスが多忙な母親にアピールするのは意外ではなく、母親たちは家計の日常的な支出の大半を制御しているからだ。しかし、このたびの展開の注目すべき点は、モバイル・アプリとの統合である。アメックスにとって、コンシューマがモバイル・アプリを利用して収入と支出を確認したり支払いをするのは意外ではない。むずかしいのは、コンシューマがアプリを開く回数を増やすのにはどんな機能が必要かである。リワードはアメックスが従来得意としてきた特典で、「多用途利用の」コンシューマがこの新機能にどう反応するかは見所だろう。(続きを読む)

AmEx has offered a number of different cards to consumers: The Blue Card appeals to those who like cash back options and the Platinum card is specialized for consumers who travel. There’s even a Black Card for high net-worth individuals. Today, the company is debuting a brand new rewards-focused credit card, called Everyday, aimed at the consumer who uses AmEx for most of the everyday purchases.
While the AmEx Everyday card is broadly focused on the frequent spender, and multi-asker, the core audience is the busy mom. As AmEx US Consumer Services President (and former Skype CEO) Josh Silverman explains, the typical Everyday card user uses credit and or debit cards at least twice a day. AmEx says that moms spend 18% more on monthly expenses compared to general population (which, as a mom, I believe).
The card itself doesn’t have a yearly fee, and allows for a revolving balance. Users will get double reward points at supermarkets, and if a Everyday card member uses the card for 20 purchases or more in a given month, AmEx will boost the consumer’s bonus points by 20 percent.
What’s interesting from a technology standpoint is the core integration with AmEx’s mobile app. When you open the app (and integrate your card details, the app will recognize that you are an Everyday members and will show you where you are in the month towards 20 purchases. Users will also get notifications when they can apply rewards points to their purchases, a feature that is being rolled out more widely with this card. You’ll be able to uses the points right away, redeem via your mobile phone, and the deduction will be implemented on your AmEx bill.
As Silverman explains, this integration with the mobile app “begins a more regular dialogue between AmEx and card members, and it brings benefits to life more in context.”
The card will be available for consumers to apply by April 2, 2014, and will also contain an EMV chip.
It’s not surprising that AmEx is appealing to the busy mom, who controls a lot of discretionary spending in the household. But what’s distinvtive about this launch is the integrations with the mobile app–it’s not surprising that AmEx wants to engage with consumers on mobile beyond just using the apps to check balances or pay bills. The challenge is creating engaging features for consumers to want to open the apps more frequently. Rewards is one hook that AmEx has been particularly focused on, so it should be interesting to see how the “multi-tasker” consumer responds to this offering.

(From the "TechCrunch" blog post. Thanks to Leena Rao.)