ツイッターはユーチューブ幹部を起用し動画の充実を図る

Twitter Hires YouTube Executive in Video Push - Digits - WSJ
ツイッターはユーチューブ幹部ボージート・シンを起用、これによりマイクロブロギング・サーヴィスでの動画投稿促進、広告販売を目論む。
スポークスマンのウィル・スティクニーによれば、シンはツイッターのプロダクト・ディレクターとして月曜日に就任、TVおよび動画を統括、ヴァイス・プレジデントのケヴィン・ワイルに直属する。ワイルはプロダクト売上向上を担当している。
グーグルのユーチューブ部門でシンは動画開始時の広告再生、スキップ機能の開発に携わった。この広告「トゥルービュー」は広告主に好評で、視聴者が見たいときだけ広告料が発生する。
ツイッターで、シンは今後動画コンテントの充実を目指し、ユーザが動画の発見や視聴をしやすくなるよう、また動画に関連する広告をより多く販売することが目標である。スティクニーによれば、ツイッターはユーチューブ同様の動画前広告を適用する可能性があるという。それ以上の詳細には触れなかった。
グーグル、ツイッターフェースブックといったインターネット企業はオンライン動画の拡張によりTV広告に多大な費用を投じてきた有名企業を誘致することを目指し、従来型TVからウェブへシフトする企業も見込める。
シンはツイッター・アンプリファイでグレン・ブラウンと共同作業する予定だ。この広告プログラムはプログラマツイッターに短時間の動画をほぼリアルタイムで投稿し有名企業からのスポンサー提供を得る。プログラマツイッターはその収入を分け合うことになる。
アンプリファイの提携先としてはPGAツアー(合衆国内のゴルフトーナメント多数主催)が挙げられる。先週のWCGトーナメントでPGAは、ロジスティクス企業フェデックスがスポンサーとなったアンプリファイのツイートを配信した。(続きを読む)

Twitter hired YouTube executive Baljeet Singh to help the micro-blogging service produce more video and sell ads alongside.

Singh started on Monday as Twitter’s product director, head of TV and video, reporting to Kevin Weil, vice president of product for revenue, according to company spokesman Will Stickney.

At Google's YouTube unit, Singh helped develop ads that appear before videos, and that viewers can skip. The ads, called TrueView, are popular with advertisers because they only pay if viewers choose to watch.

At Twitter, Singh will help generate more video content, make it easier for users to find and watch videos and sell more ads tied to these clips. Stickney said that Twitter might someday adopt pre-roll ads similar to YouTube’s, but declined to comment further.

Many big Internet companies, including Google, Facebook and Twitter, are trying to expand in online video to attract big brands that traditionally spend heavily on TV ads. As more people watch video online, some of that spending is expected to shift from traditional TV to the web.

Singh will also work with Glenn Brown, who runs Twitter Amplify, an advertising program where programmers post short video replays on Twitter in near-real time, sponsored by a brand. The programmer and Twitter each get a cut of the ad proceeds.

One of the latest Amplify partnerships is with the PGA Tour, organizer of most of the top golf tournaments in the U.S. Last week, at the WCG tournament, the PGA distributed an Amplify tweet sponsored by logistics company FedEx.

(From the "Digits" blog post. Thanks to Alistair Barr.)