ビーツ・ミュージックはアップルのiOSアプリ内購入を開始

Beats Music Starts Selling In-App Subscriptions From Apple iOS Apps | Re/code
アップルは途方もない強力なデジタル・ストアをもっており、数億人の顧客を抱えている。だが、そこで何かを売ろうとしたら、費用がかさむ。ほぼすべての場合において、アップルはユーザの購入したものにかかわらず、価格の30パーセントを取る。
ビーツ・ミュージックは、1月に開設された定期音楽購入サーヴィスだが、その価値ありと判断したようだ。
ビーツは本日、アイフォーン・アプリをアップデートし、今後ユーザは月額10ドルをアイチューンズの支払いシステム上でアプリをつかって支払いができる。これによりビーツは、ライセンス提携している音楽レーベルとともに、アイチューンズ経由で販売された購入につき月額3ドルを支払うことになる。
ビーツCEOイアン・ロジャーズはこのたびアプリ経由での販売を決断したことにつき、真っ当なことだと述べた。ビーツのユーザの半数以上はアイフォーンを利用しているうえ、アプリ内で販売しないかぎりiOSユーザの定着は困難だという。
他社の定期購入サーヴィスでは、ラプソディーとアールディオの2社がアップルのアプリ経由で購入が可能となっている。アールディオではアプリ内購入の価格を月額10ドルから15ドルへ引き上げ、アップルの土俵へ踏み込む資本とした。
だが、スポティファイは、これらの3社より規模に勝っているが、この手を打ってこなかった。スポティファイはモバイル・アプリに広告収入で賄われる無料プランがある。
アプリ内購入による販売は「顧客をつなぎとめたいなら、取るしかない方法」とロジャーズは語る。「もし顧客をつなぎとめることを望まないのなら無料プロダクトもよいでしょうが、それではやって行けません」
この手法については、ビーツの開設後の先行きに疑問点が残る。先月ブルームバーグの報道で、ビーツは同サーヴィスをAT&Tのプロモーション期間に試供利用したユーザの再利用率を70パーセントと投資家への説明で述べたという。だが、産業内の非公式な会話ではビーツがそんなに図抜けた数字を出せるとは思えないと言われている。
ロジャーズは彼の会社は好調だという。「目標を上回る人が試供プロダクトを利用しています」と彼は語る。「明らかに、マーケティングが功を奏しています。AT&Tプランの再利用率は飛び抜けています。最大の問題はiOSユーザの定着ですが、これもこのたび手を打っています」
ビーツは同社アプリにアイパッド特化版の作成を目指すとロジャーズは述べた。(続きを読む)

Apple has a crazily powerful digital store, used by hundreds of millions of customers. But if you want to sell something there it will cost you: In almost every case, Apple keeps 30 percent of the purchase price on whatever its users buy. its users buy. Beats Music, the new subscription music service that launched in January, figures that’s worth it Beats updated its iPhone app today, and now lets users subscribe to the $10 a month

service from within the app, using iTunes’ billing system. That means Beats, and the music labels that license their stuff to the service, will give up $3 a month on every subscription sold through iTunes. Beats CEO Ian Rogers says the decision to sell within the Apple app was fairly straightforward: More than half of Beats users use iPhones, and it’s very hard to get an iOS user to subscribe if you don’t sell in-app Two other music
subscription services — Rhapsody and Rdio — have also agreed to sell subscriptions within Apple’s app, though Rdio raised the price for for in-app subscriptions from $10 a month to $15 a month to accommodate Apple’s tariff. accommodate Apple’s tariff.

But Spotify, which is much larger than all three of the services, hasn’t made the move. Spotify does have a free, ad-supported tier available on its mobile app Selling in-app subscriptions is“what you do when you want subscribers,” Rogers said. “If you don’t care if people subscribe or not, and you’ve got a free product maybe then you wouldn’t do it.” The move may raise questions about Beats’ performance since launch. Last month Bloomberg  reported that Beats was claiming, in investor pitches,

a staggering 70 percent conversion rate among users trying the service via an AT&T promotion. But industry chatter is that Beats’ overall numbers aren’t blowing anyone away. Rogers says his company is doing fine. “We’ve had far more people try the product than projected, ” he said. “Clearly the marketing works. The conversion rate on the AT&T plan is off the charts. It’s safe to say the biggest problem is coverting iOS users, and we’ve just fixed that.”

Beats should also have an iPad- specific version of its app available soon, Rogers said.

(From the "Re/code" blog post. Thanks to Peter Kafka.)