フォースクエアがアプリを2つに分割、フォースクエアとスウォーム

Foursquare Splits Into Two Apps: Foursquare and Swarm - Digits - WSJ
フォースクエアはこのたび、同社アプリを2つに分割する。1つはフォースクエアの名を冠する新機能の展開をねらい、もう1つはスウォームという、同社本来の「チェックイン」ロケーションというミッションを引き継ぐアプリになる。
フォースクエアによると、同社アプリ利用者は2つの理由で使うという。1つは友達と合流するため、もう1つは新しいレストラン、バーといった行き先を見つけるためだ。
滅多にないのは、両方を同時に行なうというものだ。同社は調査で、多くの人たちはいまでも、友達と会う場所を決めるのに携帯メールを使っていることを知った。フォースクエアのアプリから主要機能を分割することで、友達と合流したい人はこれまで以上にかんたんにそれをできるようになると同社はいう。2つのアプリという路線は、フォースクエアの新たな変化だ。同社はこの数年、持続可能なビジネスモデルを見いだすことに取り組んでいる。2月にはフォースクエアの位置情報をマイクロソフトのビング検索に提供する契約を結び、その結果1500万ドルの出資を受けた。この契約は、12月の3500万ドル(6億5千万ドルの時価総額)のラウンドを引き継ぐものだ。
フォースクエアは目下、イーコマースのオプションを強化し、パーソナライズされたクーポンや目の前の店舗ですぐ使える優待割引の提供を展開している。フォースクエアの新型アプリはローカル検索を装備し、イエローページの現代版を目指すが、同社はパーソナライズの取り込みを不可欠とする。「われわれはローカル検索にあなたの好みを反映し、あなたの信頼する人からのオススメを載せることを目指しています」とフォースクエアは、ブログ記事に述べた。「意見を聞くなら、ただの他人よりは実際によく知っている人から聞きたいものです」その一方でチェックイン機能はスウォームに分離されることになる。(続きを読む)

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Foursquare is splitting itself into two separate apps, one bearing the Foursquare name that is aimed at discovering new venues and one called Swarm that carries on the company’s original mission of “checking into” locations.

Foursquare said people use its app for two reasons: meeting up with friends or discovering new restaurants, bars and other places to go. Rarely, though, do they do both at the same time. It found that people still texted their friends to find out what they were up to. By separating the Foursquare app’s core functions, people who just want to keep up with friends will be able to do it more quickly, the company said.

The two-app approach is the latest shift for Foursquare, a startup that has been searching for years for a sustainable business model. In February, it entered into a deal that siphons Foursquare location data into Microsoft's MSFT -0.99% Bing search in exchange for a $15 million investment into the company. That deal followed a $35 million round in December that valued the company at about $650 million. Foursquare increasingly has layered on e-commerce options like personalized coupons or instant notifications of deals when passing by certain stores.

The rebooted Foursquare app will still include local search – Foursquare compared it to thumbing through the old Yellow Pages – but the company plans a heavy dose of personalization. “We believe local search should be personalized to your tastes and informed by the people you trust,” Foursquare said in a blog post. “The opinions of actual experts should matter, not just strangers.” The “check-in” functions, meanwhile, get siloed into Swarm.

(From the Digits blog post. Thanks to Nathan Olivarez Giles.)