リフトの新しいSUVサーヴィスは気が利いているが値段は2倍

リフトが近く開設するプレミアムSUVサーヴィスは通常のリフトの2倍の値段となるが特典も増える見込みであることがリフト提携先により明らかになった。情報源はこの計画が未公開であることを理由に匿名で述べた。わたしは今月、ユーバSUVに対抗するリフトのサーヴィスが開設間近であることをスクープ報道し、その後リフトは同サーヴィスの予告ページを公開した。このたびわたしはラグジュアリー・リフトの詳細をさらに得てきた。
リフトのプレミアムSUVはサン・フランシスコを皮切りに開始される。車種は2012年より新しいフォード・エクスプローラである。運転手は自己所有の白いフォードを提供し、リフトがこれに内装を黒レザーとダイヤモンド色のスティッチへと施工する。さらに外装には足下を照らす赤いライトを装備し、乗客が降りるときに赤いカーペットのように演出される。このライトの狙いは、リフトのお馴染みとなったピンク色のフワフワのヒゲに代わるものをこしらえたようだが、どうもヒゲのときのような話題にはならなさそうだ。
情報源によると、後部座席にスマートフォン向け充電ポートが装備され、ことによるとアイパッドも装備するというが、詳細については確かではないという。
ちなみにユーバではUSB充電ポートのシート用品を先日よりニューヨークでSUVドライヴァー向けに提供している(どうやらデルタ航空から購入したらしい)。

判明しているのはドライヴァーは最初の1年間750ドルのボーナスを毎月支給されるが、これは週に35時間以上の営業が条件だ。またリフトは通常20%である、運賃からのコミッションを最初の数か月はとらず、ドライヴァーは売上の100%をとる。高額な実入りによりSUVドライヴァーが集まることが狙いだが、この数か月の満了後は20%が課される。(続きを読む)

Lyft’s forthcoming premium SUV service will cost twice as much as normal Lyfts, but come with extra perks, say a Lyft contractor who refused to be named as the plans are still private. I scooped the upcoming launch of Lyft’s competitor to Uber SUV earlier this month before Lyft released a teaser page for the service. Now I have more details on what the luxury Lyft experience will be like.

Lyft’s SUV program will initially launch in San Francisco. The cars will be white Ford Explorer SUVs from 2012 or newer. Drivers will supply their own vehicle that Lyft will take and reupholster with black interior leather and “diamond”-colored stitching. They’ll also have red ground-facing accent lights on their exterior that will illuminate when passengers get out of their SUVs to simulate a red carpet exit. These lights might be Lyft’s way to replace the furry pink mustache, which doesn’t really fit whole the upscale vibe.
Our source says the cars may also have other special features like charging ports for smartphones in the back, or even iPads to play with, but they weren’t as sure of this detail. For reference, Uber recently distributed these USB charger seat hangs (apparently bought from Delta) to their SUV drivers in New York. ￿

What we do know is drivers will get a $750 bonus per month for their first year, but must drive a minimum of 35 hours per week. For the first few months, Lyft will forgo its typical 20% commission from the fares passengers pay so drivers get 100%. The hope is the extra money will lure drivers to the SUV program. After that, the 20% tax will kick back in.

(From the TechCrunch blog post. Thanks to Josh Constine.)