イーベイはラテン・アメリカで現地言語および通貨対応を強化

イーコマースの巨人であるイーベイは、ラテン・アメリカで急速に伸びるインターネット利用とオンライン・ショッピング普及に賭け、現地言語および通貨対応のサイトを追加することで地域でのプレゼンスを加速させる。
イーベイは先週、ラテン・アメリカでスペイン語の18か国サイト、ポルトガル語のブラジル・サイトを開設。これまで同地域では英語版のサイトにリダイレクトされ、ドルでの価格となっていた。
イーベイの1億45百万人の月間アクティヴ・ユーザのうち、わずか1百万人ほどがラテン・アメリカからの利用だった。同地域で主流のイーコマース・サイトであるメルカドリブレは第1四半期に1億4百万人の登録ユーザと18億ドルの商品販売を記録した。イーベイは同地域の売上高を公表していない。同地域のイーベイ・ユーザを対象にした調査では、現地言語と現地通貨での買い物と、現地特化のプロモーションを望む声が多数あった、とイーベイのマーケットプレース部門でラテン・アメリカ地域マーケティング統括を務めるフェルナンド・トゥルエバは言う。
「われわれはこのマーケットを非常に重視しています」とトゥルエバは言う。「弊社にとって最優先地域のひとつです。急速な成長を見込んでいます」
現地言語と通貨対応はもちろんのこと、イーベイはさらに2億5千万種の商品を揃え、同地域の買い物客に訴えかける。 同社ではすでにグローバル対応により契約した出品者の配送および請求を代行している。
トゥルエバによるとイーベイの次なる課題は現地出品者の確保だという。調査会社のイーマーケターによると、ラテン・アメリカ地域では事業者対コンシューマのイーコマースでほかの地域に遅れをとっており、2013年に推計で481億ドルと、世界合計の1兆25百億ドルの4%以下である。だが、イーマーケターによると同地域のイーコマースは急速に伸びており、この成長率を超えるのはアジア数ヵ国のみだという。ラテン・アメリカ地域でのオンライン販売額は今年20パーセントの成長を見込んでおり、前年は28パーセントと急成長し、2012年は38パーセントの成長だった。この調査会社によると、同地域ではモバイルショッピング利用の伸びが大きく、イーベイのスペイン語圏ラテン・アメリカでは25パーセント、メルカドリブレでは13パーセントを占める。
「モバイルは将来性の大部分であり、われわれはますます多くの人がモバイルへ行くのを見込んでいます」とトゥルエバは述べた。(続きを読む)

E-commerce giant eBay EBAY +1.01% is betting on Latin America’s fast-growing Internet use and adoption of online shopping by adding sites in local languages and currencies to boost its presence in the region.

EBay last week launched sites in Spanish for 18 Latin American countries, and Portuguese for Brazil. Before that, eBay users in the region were directed to a site in English, priced in dollars.

Just over two million of eBay’s 145 million active users world-wide are in Latin America, dwarfed by the region’s leading e-commerce site MercadoLibre MELI -0.06% , which reported nearly 104 million registered users and $1.8 billion of goods sold in the first quarter. EBay declined to disclose its sales in the region.

Research among eBay’s Latin American users showed they wanted to shop in their own language with local currency and more relevant promotions, said Fernando Trueba, eBay Marketplaces’ head of marketing for Latin America.

“We’re taking this market really seriously,” Trueba said. “It’s one of the top priorities for the company. It’s where we’re seeing growth.”

Aside from the local language and currency conversions, eBay is counting on its selection of 250 million items for the region to attract shoppers, as well as its global shipping program to handle deliveries and customs for sellers that opt in.

Trueba said eBay’s next challenge is to bring local sellers on board.

Latin America has lagged other regions in business-to-consumer e-commerce, with estimated online sales of $48.1 billion in 2013, less than 4% of the global total of $1.25 trillion, according to research firm eMarketer.

But e-commerce in the region is expanding rapidly, eMarketer says, with growth rates that trail only a handful of Asian countries. Latin American sales are expected to grow 20% this year, after climbing 28% last year and 38% in 2012, the research firm says.

The region is also embracing mobile shopping, which accounts for a quarter of purchases on eBay in Spanish-speaking Latin America, and about 13% of purchases on MercadoLibre. “Mobile is a huge part of the future, now we see more and more people going mobile,” said Trueba.

(From the Digits blog post. Thanks to Anthony Harrup.)