ネットフリックスCEO: フェースブックの自動共有はまだ普及せず

ネットフリックスはフェースブックのユーザがアカウントと関連付けをした場合、視聴傾向を自動的に共有できるように議会に働きかけてきた。だがどうやら無駄な努力となったようだ。
同社CEOリード・へスティングズはコード・コンファレンスの皮切りとして登壇し、「ごく一部の人たち」が自動共有を使っているのみだと述べ、「まだ普及していない」と語った。彼はフェースブックの取締役会にも名を連ねている。
この統合は、2011年にフェースブックが「オープン・グラフ」の名で開発者に呼びかけたイニシアティヴの一部だ。この計画ではアプリの接続により、ユーザが何をしているかフェースブックで自動的に共有する。ネットフリックスの例では、サーヴィス上でユーザが見たすべての番組がフェースブック・ネットワークで自動で共有される。
だがこの実現はネットフリックスの行動しだいであり、議会が現行の法規制を改正し、ネットフリックスが合衆国内のユーザに対しそれを実施できるようにする必要があった。これはうまくいった。だが自動共有はそうはいかなかった。(続きを読む)

Netflix pushed Congressto allow its users to automatically share their viewing habits on Facebook when they linked their account with the social network. Sounds like it was a wasted effort.

The company’s CEO, Reed Hastings, acknowledged at the inaugural Code Conference that only “afew people” are using this auto-sharing feature and that it “hasn’t yet panned out.” Hastings also sitson Facebook’s board of directors.

The integration was part of a larger initiative that Facebook pushed in 2011 with its Open Graph connections for developers, aplan that let connected apps auto-share what userswere doing on Facebook. So if you connected Netflix,for example, any showsyou watched on the service would be auto-shared to your Facebook network.

That required some work on Netflix’s behalf, including lobbying Congress to change existing legislation in order for Netflix to make this possible for U.S. users. Those effortsworked. But auto-sharing hasn’t.

(From the Re/code blog post. Thanks to Jason Del Rey.)